محمد فاضلی
چکیده
غالب نظریهها درباره نقش دانشگاه در دنیای جدید استدلال میکنند که ارتقای فرهنگ و تربیت شهروند مشارکتجو در کنار تربیت فرد متخصص از اعم وظایف دانشگاه جدید است. مصرف محصولات فرهنگی نیز یکی از راههای مهم ارتقای سرمایۀ فرهنگی و آماده شدن دانشجویان برای ایفای نقشهایی است که انتظار میرود در دنیای جدید ایفا کنند. مقالۀ حاضر با بررسی ...
بیشتر
غالب نظریهها درباره نقش دانشگاه در دنیای جدید استدلال میکنند که ارتقای فرهنگ و تربیت شهروند مشارکتجو در کنار تربیت فرد متخصص از اعم وظایف دانشگاه جدید است. مصرف محصولات فرهنگی نیز یکی از راههای مهم ارتقای سرمایۀ فرهنگی و آماده شدن دانشجویان برای ایفای نقشهایی است که انتظار میرود در دنیای جدید ایفا کنند. مقالۀ حاضر با بررسی میزان مصرف فرهنگی دانشجویان ایرانی به بررسی این مسئله میپردازد که میزان مصرف فرهنگی دانشجویان در شرایط فعلی تا جه اندازه قادر است ایشان را برای ایفای نقش شهروند آگاه و مشارکتجو آماده کند. همچنین بر مبنای نظریه سبک زندگی و انتقال بیننسلی سرمایۀ فرهنگی، ایدههایی دربارۀ آیندۀ مصرف کالاهای فرهنگی در ایران ارائه شده است.