per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2014-09-22
7
2
1
24
10.7508/ijcr.2014.26.001
220
Scientific Research Manuscript
هویت فرهنگی و کیفیت زندگی تحلیل گفتمان ماهنامه ”مرزهای نو“ در دهه 1340شمسی با تکیه بر اسناد موجود
Cultural Identity and Quality of Life: Discourse Analysis of Marz Haye No (New Boundaries) Monthly from 20march 1961 to 20march 1972 According to Available Documents
هادی اسماعیلی
hadi.esmaeili82@gmail.com
1
فؤاد ایزدی
f.izadi@ut.ac.ir
2
دانشجوی دکتری رشته فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع)
استادیار دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
مفهوم کیفیت زندگی دو بعد عینی و ذهنی دارد. کیفیت زندگی در بعد عینی مستلزم تمام مصادیقی است که در سطح روابط اجتماعی، داراییها، تملکات فردی، و ساختارهای اجتماعی، به عنوان شاخصهای زندگی برتر شناخته میشوند. در بعد ذهنی هم این مفهوم به معنای میزان رضایت فرد از شرایط خویش است. اگرچه این مفهوم را میتوان به صورت کمی و با مطالعه شاخصهای مرتبط با آن سنجید، ولی امکان مطالعه کیفی این مفهوم نیز وجود دارد. با بررسی ماهنامه مرزهای نوــ نشریهای که در دوران پهلوی دوم منتشر میشد ــ کیفیت زندگی امریکایی بازنمایی شده در این نشریه مطالعه شده است. ارتباطسازان این نشریه درصدد بودند با ارائه تصاویری از جامعه امریکا، ذهن مخاطب ایرانی خویش را نسبت به پذیرش این مدعا که ایالات متحده کشوری مدرن و دارای کیفیت زندگی برتر است متقاعد کنند و از این طریق جامعه ایرانی را برای پذیرش روند نوسازی امریکایی در ایران آماده سازند. تحلیل انتقادی گفتمان حاکم بر این نشریه در دهه 1340ش. ایدئولوژی پنهان ماهنامه مذکور را عیان میکند.
The concept of Quality Of Life has two objective and subjective dimensions. The objective dimension equals social relationship, capitals; both of the individual and social one; and social structures which are the indexes of high quality life. The subjective one equals life satisfaction. At this article we have studied the concept of Quality Of Life qualitatively. Surveying of the monthly; Marz Haye No (new boundaries) - the journal which was printed in the Pahlavi (the second) period- we have studied the American representated Quality Of Life. The communicators of this journal were trying to offer that the United States is a modern country and has the best quality of life. So this way could propel the Iranian society to the American kind of modernization. The hidden ideology of this monthly can be cleared by critical discourse analysis.
http://www.jicr.ir/article_220_ab86e716015b73ade3572335d1a5e4b6.pdf
کیفیت زندگی
تحلیل انتقادی گفتمان
هویت فرهنگی
مرزهای نو
Quality Of Life
Critical Discourse Analysis
Cultural Identity
Marz Haye No (new boundaries) monthly
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2014-09-22
7
2
25
48
10.7508/ijcr.2014.26.002
222
Scientific Research Manuscript
عناصر شکلدهنده حس حضور و بازتاب آن بر هویت کاربران بازی های رایانهای
The Formative Elements of the Sense of Presence and Its Impact on the Identity of the Users of Video Games
بهروز مینایی
b_minaei@iust.ac.ir
1
علی رازی زاده
razizadeh@gmail.com
2
استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران
دانشجوی دکتری حکمت هنر دینی، دانشگاه ادیان و مذاهب
امروزه بازیهای رایانهای، به عنوان رسانهای تعاملی، محیطی برای کاربران خود فراهم کردهاند که موجب ایجاد حس حضور در آنها میشود. حس حضور در فضای مجازی بازیهای رایانهای، به همذاتپنداری و حتی فراتر از آن، به یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی منجر میشود. یکی شدن کاربر با شخصیت درون بازی، هویتی مجازی برای او به وجود میآورد. با گذشت زمان و تداوم حضور در فضای بازیهای رایانهای، هویت واقعی کاربر با هویت مجازی درهم میآمیزد و تغییر و تحول آن تابعی از متغیرهای عناصر مجازی میشود. پرسشی که مقاله حاضر در صدد پاسخ به آن برآمده، چگونگی به وجود آمدن حس حضور در کاربران بازیهای رایانهای و کیفیت تأثیرگذاری هویت مجازی این رسانه نوظهور بر هویت واقعی مخاطب است. از این رو با توجه به دیدگاه نظریهپردازان حوزه رسانههای تعاملی و با گردآوری دادهها بهصورت کتابخانهای و تبیین آنها بهصورت توصیفی ـ تحلیلی، این فرض بررسی میشود که به واسطه فرم زیباییشناختی سینمایی، روایتهای تعاملی و ظرفیتهای منحصر به فردی که این رسانه در اختیار بازیهای رایانهای قرار میدهد، زمینه ایجاد محیطی فراهم میشود که به تبع ایجاد حس حضور در کاربر، هویت واقعی او را دستخوش دگرگونی میکند.
Nowadays video games have provided an enriched environment for their users to make a sense of presence in interactive media. A sense of presence in the virtual space of video games leads to some sort of twin-concept or even further the unity of the user with the character within the game. This unification brings virtual identity for the user. As time goes by, through the presence in the virtual space of video games, real identity is complicated with virtual identity and it has to be influenced by the virtual elements. The way of making a sense of presence for the users of video games in which leads them to a virtual identity in the new-born medium, and the consequence of the sense of presence above in the real identity of users is the problem this paper is going to seek. Hence, the paper, according to the views of interactive media theorist and data collection of using library research method through descriptive–analytical explanation, suggests the assumption that cinematic aesthetic form, interactive narratives, and the use of the unique capabilities of the media in which video games take the advantages of them and suggest them as well, provides an enriched environment that brings a sense of presence for the user and will alter his real identity.
http://www.jicr.ir/article_222_8b39288fe3ba8bc1fb48d4f8f404d3f2.pdf
بازیهای رایانهای
حس حضور
فضای مجازی
هویت مجازی
هویت واقعی
Video Games
Sense of Presence
virtual space
Virtual Identity
Real Identity
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2014-09-22
7
2
49
73
10.7508/ijcr.2014.26.003
225
Scientific Research Manuscript
بررسی الزامات، چالشها و قابلیتهای شبکه اجتماعی کنشگران مدیریت فناوری و نوآوری ایران
Exploring Requirements, Challenges and functions of Social network of Technology management Actors
سید سروش قاضی نوری
ghazinoori@gmail.com
1
نفیسه رضایی نیک
n.rezainik@gmail.com
2
سعید روشنی
spr.roshany@gmail.com
3
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناس ارشد مدیریت فناوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه علامه طباطبایی
شبکههای اجتماعی به دلیل کارکردها و تعاملات گسترده خود مورد توجه شمار زیادی از دانشگاهیان و محققان صنایع قرار گرفتهاند. این شبکهها، که عمدتاً با کارکردهای مختلفی مورد استفاده قرار میگیرند، ساختارها و ویژگیهای منحصر به فردی دارند که، بسته به هدف طراحی آنها، میتواند طیف وسیعی را در بر گیرد. هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی نیازها، چالشها، و عوامل اصلی اثرگذار بر شکلگیری شبکه اجتماعی کنشگران مدیریت فناوری و نوآوری ایران است. روش پژوهش در این تحقیق، توصیفی ـ پیمایشی است، که در آن به توصیف و تحلیل نیازهای کنشگران جامعه مدیریت فناوری ایران به منظور تشکیل یک شبکه اجتماعی علمی پرداخته است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که دستیابی به اطلاعات مورد نیاز، جستجوی مطالب، و اطلاع از وضعیت دوستان، از جمله مهمترین علل عضویت در شبکههای اجتماعی است. با توجه به نتایج به دست آمده، از دیدگاه مخاطبان این حوزه دانشی، ضعف فرهنگی در ارتباط با گفتگو، نقد و تحلیل، و ضعف در زیرساختهای فناوری اطلاعات از اساسیترین چالشهای پیش روی شبکه کنشگران مدیریت فناوری و نوآوری است. مهمترین مؤلفههای اثرگذار بر پایداری شبکه «ارائه و انتشار آخرین و معتبرترین منابع علمی اعم از مقالات، کتب و... در حوزه مدیریت فناوری»، «اعلام نیاز پروژههای پژوهشی مرتبط» و «ارائه خدمات آموزش مجازی» است.
Social networks have been widely interested by many academics and industry researchers due to extensive functions and interactions.This study aims to identify the requirements, issues, and the main effective factors on the formation of Social networks of Technology and Innovation Management actors. The research method is descriptive-survey which the requirements of actors in management of technology in Iran are described and analyzed in order to provide a scientific social network. The results show that “search for desired information” and “informed of the friends’ situation” are the main reasons to join the social networks. Fundamental issues of developing the desired networks from the audiences’ perspective in this area include “cultural weaknesses associated with the conversation” and “review and analysis of IT infrastructure. The most effective factors in stability of the network include “to provide and access the latest and most reliable scientific resources such as articles, books, and etc. in the field of technology management”, “to declare the requirement of relevant research projects”, and “to provide e-learning services”.
http://www.jicr.ir/article_225_60dde54bd83326012e1a4191b5325261.pdf
Social Network
Management of Technology
Requirements
Challenges
Development and sustainability of social networking
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2014-09-22
7
2
75
95
10.7508/ijcr.2014.26.004
228
Scientific Research Manuscript
تبارشناسی معنای پسانداز زنانه
Geology of Woman Saving Concept
شایسته مدنی لواسانی
shayesteh.madani@gmail.com
1
منصور وثوقی
mansour.vosoughi@gmail.com
2
دکتری جامعهشناسی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دپارتمان جامعهشناسی
استاد جامعهشناسی دانشگاه تهران
پول ابزار و روانکننده مبادلات اقتصادی است که با گذشت زمان ابعاد اجتماعی آن گسترش یافته است و از یک ابزار صرفاً اقتصادی به ابزاری برای انجام مبادلات گوناگون تبدیل شده است. ارزش اقتصادی پول در جامعه در اشکال گوناگونی بروز میکند که یکی از آنها پسانداز، به معنای انباشت پول و استفاده از آن در شرایط خاص، است. زنان، به عنوان نیمی از جامعه، رویکرد خاصی به پول و پسانداز دارند و این پژوهش در صدد بررسی این نگاه و تغییرات استراتژی نگرش به پول و پسانداز در میان زنان متأهل است. زنان مطالعه شده در این پژوهش شامل زنان متأهل شاغل و خانهدار، بین سنین 20 تا 70 سال، است که با روش کیفی پدیدارشناسی، مشاهده و درباره پسانداز با آنها مصاحبه شده است. یافتههای این تحقیق انواع پسانداز، چگونگی آن، شیوه انتقال، و مکانیزم و اشکال مصرف پسانداز را از نظر زنان نشان میدهد. همچنین نشان میدهد علیرغم اینکه پول ابزاری اقتصادی است، اما شرایط اجتماعی در نگرش و رفتار با آن تأثیر داشته و پسانداز را، که ماده اقتصادی دارد، به پدیدهای اجتماعی تبدیل کرده است.
Money is lubricant and an instrument for economic transaction. Money social dimension has increased over time, transforming it from a sole economic instrument to a device for various transactions. Money economic value in society is indicated through different forms, one of which is saving, in the sense of money accumulation and its use under specific future circumstances. Women, who form half of the society, take specific approaches to money and savings. The current research aims to investigate the perspectives and changing attitude strategy to money and saving among married women. The participants of this study include 20 to 70 year-old employed household married women who were observed phenomenologically and interviewed qualitatively on saving through. The findings of this study demonstrated women perspectives on various types of saving, ways of saving, transfer methods, saving consumption forms and their mechanism. It also revealed that while money is an economic instrument and possess the economic material; attitudes and acts related to money are influenced by social conditions that has consequently turned saving into a social phenomenon.
http://www.jicr.ir/article_228_72df1136f1a86e755fd7a73d561a53cf.pdf
تبارشناسی پسانداز
منطق دوراندیشی
روش پدیدارشناسی
روز مبادا
خانواده هستهای
Genealogy of Saving- Logic of Foresight (prognosis)
Phenomenology- Nuclear Family- the (Concept of) Rainy Day
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2014-09-22
7
2
97
116
10.7508/ijcr.2014.26.005
230
Scientific Research Manuscript
نگرش اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران به فعالیتهای فرهنگی استادان بر اساس ماده اول آییننامه ارتقا
Attitude of Faculty Members of Tehran Universities towards the Cultural Activities of the Faculty Members Based on the New Regulations for the Faculty Members' Promotion
جلیل فتح آبادی
j_fathabadi@sbu.ac.ir
1
دانشیار دانشگاه شهید بهشتی
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاههای تهران درباره تغییرات آییننامه جدید ارتقا و اضافه کردن مادهای در زمینه فعالیتهای فرهنگی ـ تربیتی ـ اجتماعی است. روش پژوهش حاضر از نوع آمیخته کمی ـ کیفی است، که بخش کمی آن توصیفی از نوع زمینهیابی است. نمونه در مرحله کیفی شامل 34 نفر و در مرحله کمی شامل 252 نفر از اعضای هیئت علمی 6 دانشگاه (تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، تربیت مدرس، علامه طباطبایی، و صنعتی شریف) بود که در بخش کیفی با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس و در قسمت کمی با استفاده از روش هدفمند انتخاب شدند. برای انجام پژوهش در مرحله کیفی از مصاحبه نیمه ساختاریافته شامل 8 سؤال بازپاسخ، و در قسمت کمی نیز از یک پرسشنامه محققساخته شامل 35 سؤال و 3 بخش (1. دیدگاهها و نظرات 2. مشکلات اجرایی 3. پیشنهادها) استفاده شده است. در مجموع میتوان گفت که اعضای هیئت علمی به ضرورت توجه و پرداختن به مسائل فرهنگی اذعان دارند، اما در اینکه این فعالیتها توسط چه کسانی و به چه نحوی انجام شود، و چگونه مورد ارزیابی قرار بگیرد، با یکدیگر و با برنامهریزان امور فرهنگی در آموزش عالی اختلاف نظرهایی دارند.اعضای هیئت علمی فعالیتهای فرهنگی و تربیتی را نهفته در بطن فعالیتهای آموزشی و پژوهشی میدانند و به زعم بسیاری از آنها آموزش از تربیت و فعالیت فرهنگی تفکیکناپذیر است.
The main objective of the present research the exploration Tehran University's faculty views about new regulations promotion and add a material change in activities of cultural - educational - social. The method of this research is mixed method, that quantitative phase of the type of survey. The sample in qualitative phase include 34 individuals and quantitative phase include 250 of faculty members from six Universities of Tehran, Shahid Beheshti, Kharazmi, Tarbiat Modares, Alameh-Tabatabai, and Sharif that in qualitative phase by using convenient sampling and in quantitative phase by using purposive sampling Were selected. To do research on the qualitative phase of semi-structured interviews and 8 open-ended questions and in quantitative phase questionnaire consisting of 35 questions and 3 sections: 1. Views and opinions 2. Operational issues, and 3. Suggestions have been used. In general we can say that faculty members to the necessity of its faculty and universities cultural issues they believe, However, these activities should be done by whom and in what manner, how should be evaluated together and with Cultural Affairs in Higher Education planners have differences in opinion. In the opinion of faculty members, the perspective of cultural and educational activities, as well as faculty teaching and research and opinion latent within the many cultural activities in education and training is indivisible.
http://www.jicr.ir/article_230_205f606b8d81e9adac0bacce28fd2c00.pdf
نگرش
اعضای هیئت علمی
فعالیت فرهنگی
Attitudes
faculty members
cultural activities
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2014-09-22
7
2
117
148
10.7508/ijcr.2014.26.006
231
Scientific Research Manuscript
بازنمایی طبقه و مناسبات طبقاتی در سینمای ایران مطالعهی موردی فیلم «جدایی نادر از سیمین
Representation of Class and Class Relationships in Iranian Cinema
Case Study of “a Separation: Nader and Simin”
محمد رضایی
rezaei@usc.ac.ir
1
آرش حسن پور
arash.hasanpour@gmail.com
2
شیرین دانشگر
shirindaneshgar@yahoo.com
3
استادیار جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس
دانشجوی دکتری جامعهشناسی دانشگاه اصفهان
کارشناسی ارشد جامعهشناسی دانشگاه تهران
طیدهههایاخیردگرگونیهای اجتماعی و اقتصادی بسیاری در جامعهی ایران رخ داده که زمینهساز تغییرات دامنهدار در آرایش، مناسبات و هویت طبقات جامعهی کنونی ایران شده است. یکی از متونی که در آن، موضوع طبقه و مناسبات طبقاتی، در مختصاتی کوچک، بازنمایی شده، فیلم جدایی نادر از سیمین است. بر همین اساس، در این مقاله تلاش شده است تا طبقه و مناسبات طبقاتی در این فیلم با رویکرد بازنمایی و روش نشانهشناسی تحلیل و بررسی شود. مطالعهی رمزگان فیلم، نشان داد که در این اثر، دو طبقهی متوسط و فرودست (کارگر) بازنمایی شدهاند. طبقهی متوسط در این متن از لحاظ هویتی، طبقهای نوگرا، متمایل به غرب، اما آشفته و ازهم گسیخته است. طبقهی فرودست نیز به مثابه طبقهای در مضیقه، بازنمایی شده که رویکرد غیر عرفی و مذهبی به مسائل دارد و به لحاظ زیست جهان در ساحت سنت سیر میکند. فیلم همچنین صورتبندی طبقاتی جدیدی از جامعهی ایرانی و مناسبات فیمابین ارائه میکند و ضمن بازنمایی تقابلهای طبقاتی و ساختی، روایتگر جدایی و شکافهای عمیق و گسترده در سطوح مختلف جامعهی ایرانی است که همواره بوسیلهی اعضای طبقات، در قالب تمایزهای خود از دیگری برجسته و بازتولید میشود و سویههای ایدئولوژیک و آنتاگونیستی به خود میگیرد.
During recent decades, many social and economic transformations that occurred in Iran behind ongoing changes in the formation, relations and identity of Iran current classes. One of the text in which these categories are represented is “A separation”. In this article we examined class and class relationship, in this film (text) by taking representation approach and semiotics method.Analyzing film codes shows that in this film, two classes are represented: The middle class and the lower class. The middle class through identity aspect is modern and disposed to West but unsettled and disjointed. The lower class also represented as Underprivileged Class that having religious approach to life and is in tradition life-world. Also, film, represent new class formation of Iran societyand relation interim. In fact, filmin addition represents this duality, narrate the separation and deep and sweep social gap in different levels of Iranian society that constantly reproduced by class member with differentiation of self from others and show ideological and antagonistic aspect of class relationship.
http://www.jicr.ir/article_231_6423acb0a25eb6506cd5525bab38e5cc.pdf
جدایی نادر از سیمین
نشانهشناسی
طبقهی متوسط و طبقهی فرودست
آنتاگونیسم اجتماعی- طبقاتی
فرادستِ فرودست
جامعهیِ جدایی
»A Separation: Nader and Simin«
Semiotics
Middle and Lower class
class identity
social – class antagonism
superior inferior
separation society
per
پژوهشگاه مطالعات فرهنگی، اجتماعی و تمدنی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری)
فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران
2008-1847
2476-5058
2014-09-22
7
2
149
168
10.7508/ijcr.2014.26.007
232
Scientific Research Manuscript
انگلیسیسم در فرانسه از دیدگاه جامعه شناسی زبان
Anglicism in the French language
فیروزه اصغری
asghari@iscs.ac.ir
1
عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
دو زبان فرانسوی و انگلیسی همواره و در طول تاریخ خود روابط بسیار نزدیکی داشتهاند.هنگامی که کشور فرانسه از تفوق فرهنگی، سیاسی، و نظامی برخوردار بود، عناصر بسیاری از زبان فرانسوی وارد زبان انگلیسی شد، اما پس از افول قدرت فرانسه و برآمدن هژمونی همهجانبه امریکا این رابطه بالعکس شد و اکنون این زبان انگلیسیست که نقش فرادست و قرضدهنده را ایفا میکند. هدف این مطالعه بررسیپدیدهانگلیسیسم در فرانسهامروز است.این مقاله ضمن معرفی، توصیف و تبیینپدیدهانگلیسیسم، علل و عوامل گسترش روزافزون این پدیده را در زبان فرانسوی مورد توجه قرار داده است.سپسبه واکنشها و اقدامات انجام شده در خصوص جلوگیری از رواج آن در فرانسه پرداخته ودر پایان نتایج حاصل از مطالعه بیان شده است. این پژوهش از روش توصیفی ـ تحلیلی استفاده کرده است. نخست دادههای لازم با استفاده از منابع مکتوب، مجازی، رسانههای جمعی، و سایتهای معتبر استخراج شده و سپس مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته است. نتایج این مطالعه نشان میدهدکه در قرضگیری زبان فرانسوی از انگلیسی، علاوه بر دلایل درونزبانی مانند ورود واژگان جدید علمی، عوامل برونزبانی مانند جذابیت، وجهه، و اعتبار زبان انگلیسی از یک سو، و نفوذ فرهنگی و اجتماعی از سوی دیگر، در استفاده روزافزون فرانسویها از واژگان و اصطلاحات زبان انگلیسی نقش پررنگتری دارد. در واقع نگرانیهای موجود در جامعه امروز فرانسه،که به انجام اقداماتی برای جلوگیری از شیوع و گسترش پدیده انگلیسیسم منجر شده است، نه به دلیل مخالفت با پدیده معمول قرضگیری زبانی، بلکه به دلیل ترس از نفوذ فرهنگ امریکایی و گسترش هژمونی فرهنگی این کشور بر جامعه فرانسه است.
There is no question nowadays as to the international and powerful status of English at a global scale and, consequently, as to its presence in non-English speaking countries at different levels. It is the languages which have mostly influenced French after the Two World War. So that now Anglicism exists in all levels of French. In this paper, besides the phenomenon of Anglicism, we will mainly focus on the reasons of increasing French interest in using of this phenomenon and also on the reactions taken against it in France. The method used in this research is descriptive – analytical. The Result of this study shows that there is no purely linguistic reason for “Anglicism” in a country like France. In fact this paper remarks that the strong impact of English on French rather than being influenced by linguistic reasons is influenced by the cultural & social reasons. Additionally, the finding shows that the French especially the youth like using English for several reasons which include “prestige”, “snobbery” and “superiority”. Amongst the mentioned reasons in this paper, what caused the French to worry about the spread of Anglicism is due to fear of the American cultural influence, what is changing in the American cultural hegemony.
http://www.jicr.ir/article_232_d8ed7a968cb6aacba0d5e66face2852b.pdf
جامعهشناسی زبان
قرضگیری
انگلیسیسم
زبان فرانسوی
زبان انگلیسی
هژمونی فرهنگی
borrowing
Anglicism
French
English
culture hegemony