آموزش عالی
دشواری‌های زنان برای ورود به حرفۀ دانشگاهی: مطالعه‌ای کیفی

خدیجه کشاورز

دوره 13، شماره 1 ، فروردین 1399، ، صفحه 39-71

https://doi.org/10.22035/jicr.2020.2299.2784

چکیده
  یافته‌های مقاله نشان می‌دهد که با وجود سابقه زیاد حضور زنان در آموزش عالی ایران به‌‌عنوان عضو هیئت علمی، با تداوم شکاف جنسیتی در میان اعضای هیئت علمی روبه‌رو هستیم و هر چقدر از نردبان سلسله‌مراتب حرفه‌ای در دانشگاه بالاتر می‌رویم، این شکاف تقویت می‌شود. پرسش محوری این است که  زنان برای ورود به حرفۀ استادـ‌پژوهشگری  با چه ...  بیشتر

کندوکاو سیستم معانی ذهنی مصرف‌کنندگان موسیقی

محمدتقی ایمان؛ نسیبه زنجری؛ ابراهیم اسکندری پور

دوره 3، شماره 4 ، دی 1389، ، صفحه 84-112

https://doi.org/10.7508/ijcr.2010.12.004

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی سیستم معانی ذهنی مصرف‌کنندگان موسیقی صورت گرفته است. مشارکت‌کنندگان این پژوهش را 21 نفر از دانشجویان ساکن خوابگاه‌های دانشگاه شیراز تشکیل می‌دهند. محققان از رویکرد کیفی نظریة زمینه‌ای و تکنیک جمع‌آوری اطلاعات مصاحبة عمیق بهره جسته‌اند. داده‌ها به کمک نرم‌افزار کیفی Nvivo مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. ...  بیشتر