آموزش عالی
جامعه‌شناسی برنامه‌های درسی پنهان

علیرضا مرادی

دوره 10، شماره 2 ، تیر 1396، ، صفحه 31-64

https://doi.org/10.22631/jicr.2017.1456.2167

چکیده
  برنامه‌های درسی علاوه‌بر دانش تخصصی خود، پیام‌های ضمنی‌ای را درباره ارزش‌ها، نگرش‌ها، و قواعد رفتاری به فراگیران منتقل می‌کنند که بر کردار و تلقی‌های آن‌ها تأثیر می‌‌گذارد. مقاله حاضر، به بررسی این مسئله می‌پردازد که «هریک از نظریه‌ها یا چشم‌اندازهای نظری جامعه‌شناسی، برنامه پنهان درسی را چگونه تبیین می‌کند؟» بر ...  بیشتر